Skit också!

Det blev inget äventyr i dag, för dåligt väder. Men tjurskallig som jag är så for jag ut en sväng ändå med en tanke om att det skulle klarna upp och om inte annat för att vinterköra imprezan lite. Det klarnade inte upp, det gjorde inte det. Bitter sitter jag här och konstaterar att grått inte ens kan räknas som en färg, eller?




Jaja jag ska sudda ut min sura min och ta mig samman för i kväll är det fest och utgång. Nu är himelen blå för övrigt, men vad hjälper det när solen har gått ned. /A

Skit också!

Äventyr

Vi kanske ska ut på äventyr i morgon, beror lite på vädret. Apropå väder, om man är missnöjd med SMHI’s observationer så kan man vända sig till den norska motsvarigheten www.yr.no En mycket kompetent sida med detaljerad väderprognos .

Äventyr

Du och jag, Döden

Det har snöat, igen! För första gången har jag fått flytta mig för en plogbil modell större. Man är inte stor på jorden när de kommer farande. Detta var en sån där lång med blad både fram och på sidan. Men det var inte det som var nära döden upplevelsen, nä den skedde för några dagar sedan på samma gata. Jag spatserar där med musik i öronen, mössan djup neddragen och nyvaken när jag ser en skugga komma upp bakom mig. Det där är ingen människa, hinner jag tänka innan jag blir omsprungen av ett rådjur. Nu var det ju inte nära döden på så sätt att jag blev kroppsligt skadad men jag blev ju rädd. Så rädd att det autonoma nervsystemet sätts på paus. Men det är bra att man fungerar som man ska, till slut så startar ju systemet upp igen. Kan inte vara många som har dött av rädsla? I alla fall inte på grund av en förvirrad släkting till Bambi. /A

Du och jag, Döden

Saker som fallit

..under min frånvaro. Bensinpriset har fallit å är nere på 9,84. Det har fallit ytterligare 15 cm snö. (Som jag motat bort från bilen). Och Skellefteå föll mot Luleå. Sen har även syrran å killen har fallit dit. Så nu är det jag som är cola- och blåbärsfixare. Och hundvakt. /V

Saker som fallit

Snart kommer Lucia

Insåg just att snart, närmare bestämt på lördag, så är det Lucia. Årets Lucia ska krönas och bullar ska bakas. Man har fått eposta in luciabilder till tidningarna. Synd att jag inte hann med, hade ju väldigt gärna bidraget med detta fantastiska luciapar. Bilden har nu hunnit bli några år gammal, men lika snygga är de ändå. /V .

Stjärngossen är minst lika lång som lucian, men stod på
knä för att hela den fina ihopfällbara struten skulle få plats.
Snart kommer Lucia