Och jag fick den.

Har fått den. Den jag varnade för här om dan. Vinterkräksjukan 2008. Caliciviruset har kommit på besök. Självklart passade den på att komma samma dag som jag skulle gå på hockey, Luleå mot Skellefte.

Inte bra idag, men bättre. Det positiva är väl att nu kan jag resa mig upp utan att världen snurrar och det svartnar för ögonen. Och frossaskakningarna har avtagit. Och jag lär vara 3 kilo lättare. Och (klen tröst) att det kunde vara värre.

Nåväl, snart tänkte jag våga mig på en bit riskaka. Och ja, det är synd om mig. /V

Och jag fick den.

Dagens outfit

För första, och kanske enda, gången kommer här "dagen outfit"  Denna företeelse är till för att redovisa dagen klädsel så att andra hippa unga människor kan se det och säga åhhh va coola kläder hon har, sådana ska jag också köpa. Och så är kläderna slut i affären dagen efter. Yes nu kör vi.

Nerifrån och upp.

Tjocksockor– Omaka, den ena är gråmelerad och den andra bara grå

Jeans dr demin, minst 4 år gamla.

Tröja senapsgul, billig och stor

Pricken över i: Helly Hansen fiberjacka – Inte en orange som skogshuggare brukar ha utan en blå med dragkedja hela vägen!

Dagens outfit

En annan sorts lucköppning

Japp det var personalfest i helgen och jag hade inställt mig på värsta möjliga scenario redan i fredags. Jag resonerade som så att om jag förväntar mig mayhem och total förödelse så kan man ju bara bli positivt överraskad. Det blev en väldigt städad tillställning visade det sig, det var en som checkade ut efter huvudrätten men det var i princip allt. Jag var den som var lite ordentlig, det var jag som tålmodigt lyssnade på pojkproblemen, det var jag som stöttade upp den lite mer överförfriskade vännen hem, det var jag som försiktigt frågade ”-måste du spy?” och när svaret blev ”- Nä inte än” så var det jag som tänkte att det här ordnar sig nog. Det var också jag som följde med vännen tillbaka till hotellet kl 02:00 för att leda efter den borttappade mobilen. Jag var den barmhärtiga samariten men inte driven av godhet utan av 12 cl blåfisken + lite annat smått och gott. Det gick bra, hotellet hade tagit hand om mobilen och vännen hittade 3 öl under korvagnen. Hon var JÄTTE nöjd när vi slutligen gick hem. Det var trevligt, middagen var god, sällskapet var roligt och bakfyllan gick att hantera. Nästa helg är det Lucia /A

En annan sorts lucköppning

Inte Jingle Bells direkt.

Årets Jullåt måste ju bli A Christmas duel med The Hives & Cyndi Lauper. I Aftonbladet listar man just nu världens bästa jullåtar och denna hamnar på plats 18. Men jag undrar om inte en jullåt som börjar med textraden"I bought no gifts this year And I slept with your sister" förtjänar en högre placering än så? Jag har lite svårt för julåtar och lyckas någon med konstycket att spela en skiva där Carola stönar fram o helga natt så börjar jag leta efter närmaste fönster att kasta mig ut genom.  Nä då är låtar som denna befriande i julstöket. /A

Inte Jingle Bells direkt.