Veckans huvudvärk

Nej förlåt jag menade fototriss.

Veckans fototriss har tema siffror. Trots fototrissans diskreta uppmaning om att foton tagna speciellt för temat är extra kul så känner jag att idag är inte en sådan dag.  Idag är en dag som skall spenderas i stillhet, i soffan eller sängen.  Andra fina siffror hittar ni här.


Idag är det 17 dagar kvar till julafton. Wohooo

En i varje öra annars blir det böter.

En sak vi alltid försöker göra, kladda dit namn och datum på saker som gjuts. Denna bro har farfar och pappa gjort den 5/4  1989

Veckans huvudvärk

Sassa brassa mandelmassa

Sitter här och väntar på Stina från Vilhelmina, vi ska sällskapa till drömfabrikens personalfest.  Det finns absolut ingen förhoppning om att vi kommer att komma undan med hedern i behåll i kväll. Det brukar vara lite "fullast vinner" över hela grejen. Som exempel så sägs det att drömfabrikspersonalen för evigt är portade från Åre där festen var för nått år sen. Då var inte jag med, synd för dom hade tydligen ganska kul. Men jag har ett mål, det är bra att ha mål. Mitt mål i kväll är att jag i alla fall ska vara så städad att jag kan mobba den som tar hem titeln "fullas på festen" på måndag. /A

Sassa brassa mandelmassa

Snö

Ingen snöbrist här inte. I helgen öppnar Borga sina backar och Hemavan/Tärnaby samt Åre har också öppnat några liftar och nedfarter. Måste ta och leta fram lite utrustning känner jag. Undrar vars den är? /A



2 bilder från förra helgen, sen dess har det väll kommit ca 20 cm till.

Snö

Äntligen helg

Var i Boden på Försvarsmuseet idag. Där var det väldigt lugnt. Minns att jag tidigare försökt komma på fördelar med Boden. Kan inte påstå jag kan komma på fler efter dagens studiebesök. Imorgon blir det en färd till Haparanda och nya köpcentrat "På gränsen". Och jo, det är fredag! Hur skönt är inte det? Nu ska jag värma på glöggen. /V

Äntligen helg

Nu är den här.

Det är väl allmänt känt att det mesta kommer aningen (ibland mycket) senare till oss här uppe än till trendkänsliga stockholm. Modet ligger alltid en säsong före. Det, och våren. Oj, vad jag skulle ge för tidigare vår!

Men men.. Det som nu kommit hit och som funnit där nere i två veckor är en sak vi gärna sluppit helt; vinterkräksjukan. Nu är Norrbotten drabbat. Jag bävar, måtte jag slippa. Förra året åkte jag dig mitt i flyttandet innan jul. Det var minst sagt okul.

Så tvätta händerna. Och håll tummarna. /V

Nu är den här.