Soffpotatisar

I dag har vi varit riktiga slöa och lata människor, det är inte många procent av den vakna tiden som vi INTE har spenderat i soffan. Vi tog en snabb kall promenad för att möta Jenny och så har vi hämtat pizza men det är allt, annars har vi ätit, sovit och sett på tv. Sista säsongen av vänner har rullat konstant på kanal 5 och sen har vi slängt in några avsnitt av vår favorit fake spion Chuck. Det låter ju onekligen som att vi är oerhört bakfulla men så är inte fallet, vi var riktigt städade igår. Imorgon måste jag (Anna) roa mig själv här i Luleå, Vera jobbar, men det ska nog gå bra. /A

Soffpotatisar

Nyårsdagen

Sitter här i soffan och skriver, Vera sover och jag måste nog väcka henne snart. Vi ska och fika men några av gårdagens festprissar. Det var kul i går trevligt folk och god mat. Nä nu måste jag styra upp detta. Skriver mer sedan. /A


Kl 12 sköts det upp fyverkerier från isen.

Nyårsdagen

Resande

Snart är det dags att sätta sig i bilen och hälsa på kusinerna i Myckelgernsjö. Imorgon blir det buss upp till Luleå för att träffa alla gamla vänner och fira nyår. Ska bli kul, både kusinerna och vännerna.  /A

Resande

Det töar ute, det droppar från taken och snön smälter sakta bort. Det är ju inte riktigt riktigt när det blir så här, fast ganska skönt när man kan vara ute utan att frysa tårna av sig. /A