Önskemål

Först var det storm. Sen blev det jättekallt. Sen åkte temperaturen upp, för att kombineras med piskande snö. Kan det aldrig bara vara skönt väder? /V

Önskemål

Snörvel

Jag klarade en bussresa upp, en hockeymatch, nyår och 4 dagar i ett svinkallt Luleå. Men jag klarade inte en utekväll på Olivers följt av en bussresa hem, sitter här och har blivit förkyld. Utekvällen i lördags var för övrigt en rolig upplevelse, Jag och Vera var väll ca 2-3 drinkar för nyktra medans resten var ca 2-3 drinkar för fulla. Vi hade sagt innan att bara vi har rätt inställning till denna kväll så kommer vi att ha kul, och det hade vi, rätt inställning och kul dvs.  Det var ett sjöslag, det var som om det var första helgen på semestern, som om folk inte hade tagit in alkohol på evigheter.  Personligen tycker jag att det är beundransvärt att supa sig stupfull 3 dagar efter nyår, tror jag har blivit för gammal för det jag.

Det är för övrigt -13 grader och strålande sol här. /A

Snörvel

En ensam dag

– 12, Solen skiner och Vera jobbar. Jag får husera fritt i lägenheten och har bland annat letat fram en varmare jacka till mig själv. Det var en julklapps jacka från Veras jobb och folk har trott att jag har jobbat på TH men jag har varit varm i alla fall. Jag har fyndat två par skor idag, de var på rea så jag tjänade nästan pengar på de skorna. För det är så vi kvinnor tänker, att vi tjänar pengar genom att köpa grejer på rea. Det är ingen ide att börja argumentera mot detta, det här tänket är så djup inrotat att det är lönlöst att säga nått annat. /A

En ensam dag