Gick på jobbet i dag, det skulle jag gett fan i. En snabb promenad i -25 grader gör INTE susen för en täppt näsa, eller humöret för den delen. Men det är bra, man blir lämnad ifred, eller i alla fall hånad på håll, ingen törs komma riktigt nära./A
Allmänt
Oönskade kontakter
Det ringer på dörren. Och där står Jehovas vittnen. De ville få mig att ifrågasätta evolutionsteorin. Hurtiga och ivriga att omvända ännu en medmänniska. De kom verkligen rätt dag. Jag som är för trött och slut för att ens vara trevlig med släkt och vänner gav de ett så lagom trevligt bemötande.. Tittade mest skeptiskt på de. Och menade på att man inte kan tycka vetenskapen är ologisk och samtidigt tro på Bibeln. DET är ologiskt. Men de envisa rackarna gav mig ändå en tidning och en lapp med kommande möten.
Lovar att berätta om jag blir omvänd.
Till på köpet försöker nån idiotförsäljare nå mig. Ringer då och då, sent på kvällen. Väcker mig när jag ska sova middag. Lurar upp mig ur soffan. Kollade tillslut upp numret. 0197699190. Det finns inte på Eniro eller Hitta.se men företaget är nämnt på många olika nyttiga sidor gjorda av folk som är less och tycker som jag. SLUTA RING!
Hälsar en alltid positiv Vera.
Ett patetiskt vrak
Är i ungefär lika bra form som den Svenska arbetsmarknaden. Sjuk och orkeslös är jag samt oförmögen att andas genom näsan. I går sov jag hela dan men det tråkigaste med det hela är ju att ingenting smakar något, ghaaa jag vill bli frisk NU. /A
Söndagsfrukost
Sov tungt. Men vaknade ändå. Gick till vårt favorithotell för lite frukost. Inga toppskicktsbrandmän idag. Och ingen superaptit på grund av förkylningen. Men toppenväder. Och så gott. Och så trevligt. Och har man ingen som kommer med frukost på sängen, så är det här helt klart ett bra alternativ. /V
Mera Hockey

Jag köpte en ny halsduk i går, jag tänkte nagla upp den någonstans på kontoret där den syns, alltid retar det någon. I morse hade familjen en diskussion när det gällde lojalitet till hockeylagen, går det åt h-vete för Modo ler jag stort mot Skellefteå, så är det bara. Sen håller man ju på Norrlandslagen så långt det går. Sist ner på stegen kommer nog Djurgården eller HV71. Pappa sa det så bra "- Det är nästan lika kul när Djurgården förlorar som när Modo vinner" ja nästan. Men jag ska vara lite försiktig känner jag, inte säga för mycket nu när läget är som det är. /A