Dödsångest och andra trevligheter

S ringde i veckan och tämligen skrek i telefon att vi skulle ut och åka bräda. Det kommer att bli det sista jag gör tänkte jag. Nu har jag köpt en hjälm. En svart hjälm och stora goggles till, det ser för djävligt ut men förhoppningsvis kommer inte min hjärna ligga utspridd över snön när jag frontar med första bästa träd.

Igår när jag körde till Dorotea fick jag se en älg och två rådjur, älgen var riktigt trevlig och vi stannade och pratade med varandra, eller jag pratade och älgen lyssnade. Rådjuren var lite mer stressade, hade inte tid att stanna och prata.

Satt och kollade skidor i helgen. Hon som vann långdistansloppet var 45 år gammal. Det betyder att jag har 20 år på mig att formtoppa, måste köpa skidor först bara. /A

Dödsångest och andra trevligheter

En lo?

Det springer tydligen omkring en katt modell större här på byn. En Lokatt som käkar rådjur. Jag vet inte hur sant det är för mig kan man lura i vad som helst bara man är övertygande nog, det har gubbarna på jobbet lärt sig på 2 år… men jag väljer att tro på det. Fattas bara en varg nu så har vi allt. /A

En lo?

Hur svårt kan det va?

I dag har jag gjort min första " hur svårt kan det vara?" – grej.  Vid årsskiftet satt jag och Vera och resonerade vad som skulle vara mottot för 2009 och vi kom fram till att det var just den frågan som skulle vara 2009 fråga. Vid varje ny sak/ utmaning som man känner sig lite osäker inför så skall frågan "Hur svårt kan det vara?" ställas. Oftast blir ju svaret – inte svårt alls, eller – det vet du ju inte fören du prövat! 

När jag var yngre ritade jag mycket, var ganska duktig och tyckte det var rätt så kul, kunde lägga ner väldigt mycket tid på mina teckningar också. När jag började på universitetet så försvann lusten till att rita och jag kan ärligt säga att jag på 5 år inte har satt mig ner med ritblocket. Ja…vi hade en kurs i skissteknik men den räknas inte.  Men i kväll har jag letat fram lite grejer och kladdat lite, det gick åt h-vete men det var kul och nu kanske man bli motiverad att sitta lite mer. /A

Hur svårt kan det va?

Meeeeeeen

Det är någon idiot som håller på att vända bilen på gården framför huset. – Jaha tänker ni och? Jo det ska jag säga er att ljudet som uppstår när däck och -30 gradig snö möts kan likställas med ljudet som uppkommer när du drar naglarna mot en skoltavla (den gamla sorten!) SÅ SVÅRT KAN DET JU INTE VARA ATT VÄNDA EN BIL!  Jag är en riktig liten miss sunshine i dag. Det är snoret som håller på att äta sig in i hjärnan som gör mig galen. Jag höll på att skriva ett riktigt inlägg men det får komma senare för nu är jag helt förstörd. /A

Meeeeeeen