Julgransmassakern

Att hitta en julgran i till detta hushåll blir ofta ett ganska bökigt och smutsigt projekt. I år var pappa som vanligt ute i allra sista minuten för att hitta den perfekta julgranen, eller i alla fall en som duger. Väl hemma frågade ju den goda dottern om det hade gått bra och får då till svar "- Jooo men det är tur att man har en bra borrmaskin och är konstnärligt sinnad!"

 Nu är granen inne och pappa har stått på knä men den ficklampa och letat efter hålet där den bortfallna kvisten ska sitta. Han har också demonstrerat hur enkelt det är att ta bort och sätta dit grenar. Likt gubben Pettson så har pappa "fixat" granen.  Och vet ni vad det värsta är? Jag skämtar inte, detta är vad som just nu händer i hushållet Westin. Mamma sitter väldigt tyst och trugar nejlikor in i en apelsin, och jag biter mig i tungan för att inte fälla ännu  en elak kommentar om granen. Än så länge så är det julefrid./A

Julgransmassakern

Årets mörkaste dag

I morgon vänder det, fast egentligen så står det väll stilla ett tag. Jag tror att denna dag är ganska speciell för oss norrlänningar. Nu blir det bara ljusare och ljusare, det finns helt plötsligt hopp för framtiden. Alla vinterspöken som smyger sig in i kroppen börjar sakta men säker inse att det är dags att försvinna. Jag har spenderat årets mörkaste dag ute och tagit lite foton på min vackra omgivning.



Fin morgon? Jo jag tycker det…

När vägen se ut så här så är man tacksam för tre saker

1. För att man la stora delar av sina besparingar på en fyrhjulsdriven bil.

2. För att det är någon idiot som har varit ute och spårat så man hittar vägen.

3. För att man bara fick 2 möten

Så nu ska vi grilla varmkorv i öppenspisen, ha det gott /A

Årets mörkaste dag

Mina blommor

Jag står här med lite småångest. Jag har två fina orkidéer som jag inte vet om jag ska dra med till Tre-sjö eller om jag ska lämna dem här i 3 veckor. På min tredje fina orkidé så faller bladen av som barren på en gran så den lämnar jag här.

Japp det här är blommorna…

Föresten här kommer ett sent julklappstips.  Bloggtipsarna tipsande om denna spegel som finns hos UrbanOutfitters.

Ja jag tycker den är fin ,och lite rolig /A

Mina blommor

Det ska börjas i tid…


Thåström är klar för Lulekalaset. Är inte kalaset i slutet på augusti? Men det kanske är bra att man är tidig och bokar artister så att de inte försvinner till någon annan. Jag gillar Thåström ,-99 lyssnade jag mig less på albumet Det är ni som e de konstiga det är jag som e normal.

Fan Fan Fan – Live
 
 
Keops Pyramid- Live, Mikael Wiehe sitter på scen och lyssnar…
/A

Det ska börjas i tid…

Snart…

Imorgon går jag på långledigt, tre hela veckor blir det och det ska man väll tacka finanskrisen för. Japp det blir Jul hemma hos mamma, pappa och katten som en gång i tiden kallades Max. Nyår skall firas i Luleå med den gamla familjen.

Hittade för övrigt ett kort på just det gänget. Vi är på väg till kåren men det är typ -25 grader och några håller på att kissa på sig så vi går in i Centrumhuset. Där tar vi detta kort, gillar framföralt Imsdal flaskan som står och balanserar där på ett horn. Den innehåller inte vatten så mycket kan vi ju säga, en mobil grogg är vad det är.  /A

Snart…