MSN dialog

Anna verkar spotta ut affärsidéer där i Dorotea. Detta trillar in här under eftermiddagen:
Ska vi inte starta ett kominerat vandrarhem/cafe ute i obygden någonstans och så har vi en slogan som går så här: "Man behöver inte vara död för att få vila i frid"

Ja. Jo svarar jag. Vi blir ju ändå hopplösa, arbetslösa, menlösa snart. Och får detta tillbaka:
Jag tänker mig en skog med lite stugor utplacerade, ett slags Rehab för själen. Vi säljer in det norrländska lugnet och tystnaden. Erika kan få slå upp sitt skogsgalleri där också. Man skulle fått köpa klubbviken

Fortfarande. Visst. Jag är öppen för mycket. Men när hon nu börjar hon komma in med idéer om att köpa spökprästgårdar. Då måste jag säga stopp. /V

MSN dialog

Norrland Från A till Ö : G

Görsnö – Den sortens snö det blir på vägarna när det töar, jobbigt att köra i. /A

Granvik – ett fiskeställe vid Muonioälven, ca 3,5 mil norr om Pajala. Pappa tog oss dit jämt, när han fick för sig att det var dags för lite frlluftsliv. Fick vi någon fisk? Nej. /V

Norrland Från A till Ö : G

Söndag i Luleå

Det hänger jättestora istappar från taket vid mitt köksfönster. Trots den gråa himlen så kan det bara tolkas som en sak. Våren är här. Den överdimensionerade snöhögen som gör att jag knappt kommer ut med bilen, den väljer jag att bortse från. Har damm i håret. Damm i hela lägenheten. Bråkar lite med mina nya bänkskivor. Men diskmaskinen jag köpt brummar på fint nu. Så det ska nog bli bra. Till slut. /V

Söndag i Luleå

Helg

Nu är det snart helg, skönt. NU ska vi upp till borgafjäll och åka skidor. Imorgon packas bilen och så bär det av. Undra hur ont i kroppen man kommer att ha på söndag? Ja ja vi höres. /Anna

Helg

Någon kommer att brinna i helvetet

Ni har säkert råkat ut för dem, ni har säkert liksom jag stått och svurit med en kniv i högsta hugg redo att gå lös på föremålet. Det jag pratar om är svetsade plastförpackningar. Ni vet va? De här formgjutna plastförpackningarna som man sedan har smält samman ytterkanterna på. Det finns ett gäng produktutvecklare där ute som kommer att återfödas som kackerlackor i ett nästa liv. Det värsta jag personligen har varit med om var förpackningen till den externa hårdisken. Började med en sax men plasten var för tjock. Gick över till kniv som slant på den glatta plasten.
–Kör den i bandsågen! Pappas lösning kändes lite extrem, det blev en vass kniv som till slut fixade ut hårdisken. Har inte PLUS Sverker stått och frågat – Ska det va så här? – Är det så här det ska va? Svaret är nej, detta är ju idiotiskt. Hemma ligger ett objektivlock i en plastförpackning, ska köpa plåster på vägen hem.


Föresten veckan fototriss var en kombinerad tävling, gå in på Fototriss och rösta på de nominerade bidragen, många fina bilder är det. /Anna

Någon kommer att brinna i helvetet