Sagatun

I dag har vi varit i Sagatun och vandrat längst skoterleden. Det var jag, Sofi, Jonas och Sofis mamma Inger. Riktigt skönt var det och ca 2 timmar var vi ute. Ja hundarna var med också.

Jonas hund.

Trassel…

Öppna landskap

Flytta på dig!

Jonas och Sofi

Så har går det när man överexponerar med +2

Varken hackat eller malet!

Sagatun

Kraft

Veckans fototrisstema är kraft


Den första bilden är från i höstas när man höll på bygga vindkraftverken, den andra är från några veckor sedan 18 stycken ska det vara men alla syns inte.

Och den sista bild får bli på en annan sorts utnyttjande av vindkraft. /A

Kraft

Gemenskap

Jag och Vera är ju som ni kanske märkt bekanta med varandra. Vi har många gemensamma intressen men en av dem är Television. Eller rättare sagt amerikanska tv-serier som sänds i televisionen. Jag kan fortfarande med värme minnas våra Lost kvällar då vi förutom att se på lost också räknade ut hur mycket rent fett man fick i sig av en påse chips och 3 dl gräddfil (Dippmixen är väldigt försumbar i uträkningen). Lost gav vi upp när det blev för svårt. När jag var uppe i nyår så upptäckte vi att vi har blivit beroende, på var sitt håll, av en tv-serie igen. Nu är det Chuck vi tittar på. En supernörd som ofrivilligt har hela världens hemligheter i huvudet. Har ni missat denna så skynda att …ja ni vet vad …innan …det är för sent /Anna

Gemenskap

Kära Veronica

Men va fan är det nu då! Jag hade skrivit världens brev och nu fungerar det inte att klistra in. Ctrl C Ctrl V ska det va så jävla svårt. Jag återkommer. /A

Kära Veronica