Pistvakt

I veckans Extra står det om Pistvakt. De ska tydligen komma med sin show till Boden på lördag.
Kul är säkert det, även om jag hellre skulle gå på Fever ray på Kulturens Hus. Om jag skulle välja alltså.

Det jag tänkte komma till är att I artikeln kan man även testa sina ordkunskaper.. Sin "Pistvakt-faktor", så att säga. Ord som hojt och bjäern.. Ska man visst då veta vad de betyder. Men jag förstår inte? Är det norrländska? Kanske någon annan förstår bättre.. Testet hittas här, på sida 18. /V

Pistvakt

Våfflor på tvären och kanten

Idag var det våffeldagen. Om nu någon missat det. Åt både våfflor till förmiddagsfikat och till middag. Har ätit de med blåbärs- , jordgubbs-, hallon-, och hjorttronsylt. Och glass. Och grädde. För är det våffeldagen så är det. Och ni vet, det är ju bara en gång om året.. Personlig favorit är nog ändå de våfflor som improviserades fram under studenttiden. Salta varianten, serverade med bacon och olivkeso. En riktig hit, prova. /V

Våfflor på tvären och kanten

Hemlig beundrare

Hahahaha. Minns någon min historia med Stig Strand?
Idag kan man säga att det hände igen. Eller i varje fall nåt liknande.
Tänk om jag bara skulle kunna komma på var jag träffat karln.

Stackars Evelina. /V

Hemlig beundrare

Desillusionerad

Har glömt att berätta om min upplevelse förra helgen. Jag var på utflykt till IKEA i Haparanda. Och gissa vem jag såg? Jo, ingen mindre än Mumintrollet. Inte så konstigt kanske, då vi var väldigt nära Finland vilket är Mumins hemland.

Lite konstigt kändes det ändå. Mumin ska inte sälja sin själ till Candyworld. Mumin ska inte stå ute och frysa. Mumin ska definitivt inte ta rökpaus.

Tobbe ville verkligen bli fotad med detta troll. Men innan han hann övertyga övriga i ressällskapet , var Mumin borta. /V.

Mumin, fångad genom en smutsig bilruta.
Desillusionerad