Ännu en stjärna på den norrländska musikhimlen

Idag släpper den norrländska gruppen Two white horses sitt debutalbum, som ges ut på ett annat norrländskt bands bolag, inga mindre än Sahara hotnights. Bandet består av syskonparet Nyström från Umeå. Jag såg de när de var förband till Säkert. När de kom inridande på sina vita käpphästar måste jag erkänna att jag var lite skeptiskt. Vart skulle detta barka? Men det var melodiöst. Trevligt. Indieaktigt. Framförallt gjorde de mig glad. Vilket aldrig är dåligt. Här är deras nysläppta singel "Good times are gone forever". En cover, tror jag.

Och nu. Tusan. Var jag så inne i att skriva detta inlägg att jag brände vid korven. /V

Ännu en stjärna på den norrländska musikhimlen

Norrbottniska aprilskämt serveras

Anna, du måste nog läsa noggrannare.

I NSD skrivs det om norrbottningarnas nya turistmål Kyzyl i Ryssland. En ort som inte bara har ett monument som berättar om stadens geografiska läge som mittpunkt i Asien, utan också är känd för sitt forskningscenter Khoomei, där man forskar på halssång. Kyzyl har också varit inspelningsplats för dokumentärfilmen Genghis Blues av Roko Belic. Biljetterna är dyra, 33 000 kr men har du tur kan du klicka på hemsidan och kanske vinna en resa dit.

I Kuriren skrivs det om att Luleå kommun kan via DNA-prover på hundbajs bötfälla hundägare. Detta med hjälp av Shit Analyzer från företaget Dog Delete. Skrivet av, såklart: Finn Spets.

De är så roliga ibland. /V

Norrbottniska aprilskämt serveras

Efterlysning!!!!

Jag hittar inga aprilskämt. Har kollat igenom NSD , ÖA, VF, VK och ÖP men det är glest med skämten så här i kristider. Eller jo… jag hittar ett i Västerbottens Folkblad
"UMEÅ Västerbotten har valts ut i ett stort internationellt hälsoprojekt. Från och med i dag och fram till 1 juli kommer länet att vara belagt med mobiltelefonförbud mellan 18.00 och 00.00 onsdag till fredag."
Yhee right!

Det är inget i klass med Örnsköldsviks allehandas nyhet förra året om hur kommunen skulle investera en mille i en staty föreställande Darth Vader som skulle stå på torget. Jävlar vilket liv det blev. /A

Efterlysning!!!!