Fördomar ?

Tydligen så är det större andel Gotländska män som snusar än Norrbottniska! När jag läser denna lilla notis kan jag inte sluta förundrats över de förutfattade meningarna om norrländska män. Är det så? Att en sinnesbild av en norrländsk man är med en prilla under läppen. Det är inte så många som snusar längre, bara här på jobbet är vi ett antal som lagt av de senaste åren. Jag kan fortfarande känna ett sug efter snus men jag har begränskat mitt beroende till festliga tillfällen och då är det snus av typen torr, liten och lukta godis som gäller. Tiden då man snusade 3 dosor general portion är förbi. /A

Fördomar ?

Blossande

Anna tycks ha sprungit runt ute och fotat. Det har inte jag. Har legat hela kvällen och sträckläst en bok i soffan. Har lätt feber, frossa och blossande kinder. Och mycket liten lust att kliva upp och gå till jobbet imorgon. /V

Blossande

Dorotea you know ?

I fredags ramlade vi på jobbet över en artikel på nätet som handlade om en av våra produkter.

En rolig artikel på en rolig sida vi inte hade hört talas om förut. Artikelskrivaren dissar dessutom en av våra konkurrenter ganska hårt så ja… det är roligt att läsa. Roligast blir det dock när man ska beskriva vad Dorotea är för nått för sina internationella läsare.

Glacier är bygg i den lilla byn Dorotea, lappland, norra Sverige. Inget spännande har hänt här sedan kyrkan brann ner 1932 ! 
Jag visste inte ens att kyrkan brunnit en gång!  Jaja sånt är livet…/A

Dorotea you know ?

Snö

Det toksnöar här i Dorotea, det bara yr. Jag måste ut en sväng men ska kolla lite slalom först. Slalom och längdskidor, när det börjar dyka upp i TV tablån ja då vet man att det är vinter. Har ett projekt i helgen, ett stort ett. Får se hur det blir, kan gå åt skogen också man vet aldrig. /A

Snö