Galet halt ute nu. Men jag har inte ramlat, än. /V
Allmänt
Snörvel
Jag håller på att bli sjuk, någonstans mellan öronen och halsens bakre del känns det fel. Det är inte läge nu, jag har storartade planer för helgen. Min chefs bästa! tips för att bota förkylningen är att jag ska gå och köpa en 7:a renat på systemet som jag sedan ska gurgla halsen med morgon och kväll.
"- Då dör basiluskerna" säger hon roat.
"-Mmm ska tänka på saken" säger jag medans jag smuttar på min Echinacea som jag misstänker innehåller så mycket "naturliga" ingredienser att både lever och njurarna gör frivolter av lycka.
Sitter och läser på burken…
Hur verkar Friggs Echinacea? Verkningsmekanismen är inte fullständigt kartlagd – Skämtar dom med mig? Ha? Min äldsta arbetskollega sa i dag "-Så länge du tror på det så kommer det ju att fungera!" Mmm så länge jag tror på det och inte läser texten på burken. Nä det lutar åt spriten, som jag tänker svälja. Är det ok att komma till jobbet lite smålullig om det motverkar en sjukskrivning? /A
Bocken Brinner!
Den traditionella julbocken i Gävle ska inte få nå flamskydd i år, djärvt drag säger jag bara. Förra året hade man impregnerat den med nå cancerframkallande och radioaktivt material som gjorde det störtomöjligt att bränna bockjäveln. Minns att en reporter från kvällsnyheterna stod med en tändare i högsta hugg och försökte förgäves få fyr på halmstråna. Men i år skippar man flamskyddet och det är av kosmetiska skäl! Bocken är inte snygg nog i impregnerat tillstånd. Alltså jag vet inte… man ska inte skämta om sånt här för påföljderna av att bränna bocken är fängelse, det rubriceras som mordbrand, men bocken är ju som känd för att brinna. Nyheterna står ju vid bocken varje år och ställer den eviga frågan – ska den klara sig? Säger någon Julbocken i Gävle så tänker jag ju på en gigantisk halmbock som står i lågor. Jaja vi får väll se, spännande ska det bli. Sist den förstördes var 2005 och det var en tomte och pepparkaksgubbe som sköt eldpilar på den. En tomte och pepparkaksgubbe… jag kan inte låta bli att tycka att det är hysteriskt roligt. Undra hur packade de var när de kom på iden att bränna bocken utklädd till tomte och pepparkaksgubbe… /A

Foto Gävle kommun
Lördagskväll i Dorotea
Här i Dorotea finns väldigt snälla människor eller vad sägs om kvinnan som skickade mig en inbjudan till fest, vi har aldrig träffat varandra men har en gemensam bekant som hade hintat att jag bodde här i Dorotea. En inbjudan fick jag och det blev en kväll med både nya och mindre nya ansikten. Snällt som sagt.
Sedan har jag en arbetskollega som har gjort det till sin fylleuppgift att skaffa mig en man. Också snällt. Tyvärr fanns hans senaste objekt inte på hotellet så jag får vänta ett tag innan jag får träffa mannen i mitt liv. Det var en bra kväll igår, mycket bra. När Doro visar upp sig från den här sidan så är det inte så dumt ändå. /A
Söndagsmorgon
Och om någon av en händelse undrar vad jag gör denna söndag så..
Och om någon av en händelse vill skänka mig en diskmaskin, så går det också bra. /V
